Öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek, onlara destek olmak için okullarda karikatür yarışmaları düzenlenir.
Sınava girecek 8.sınıf ve 12. sınıf öğrencilerinin rehberlik servisi ile irtibatı sağlanarak koçluk sisteminde yer alacak öğrenci ve öğretmenlerin plan, program ve eğitim metotları hazırlanır, koçluk sistemi uygulanır.
Öğrenciyi tanıma teknikleri. (Anket, görüşme, gözlem, problem tarama listesi, sosyogram vb.) konulu sunum yapılır.
“40 Kavram”, “40 Ayet”, “40 Hadis”, “40 Şair 40 Şiir” etkinliklerinden okul program ve tarihine uygun şekilde seçilen etkinliklerden birisi gerçekleştirilir.
E-okul, MEBBİS, EBA uygulamaları, dogm.meb.gov.tr, religiouseducation.meb.gov.tr, dinogretimi.meb.gov.tr, dkab.meb.gov.tr, dinogretimiokullar.meb.gov.tr, hafiz.meb.gov.tr, dogm.eba.gov.tr gibi web siteleri incelenir.
Okullarda bulunan mescit veya camilerin durumları kontrol edilerek ihtiyaç dahilinde iyileştirmeler (Hat, levha, kitaplık ve ses düzeni ile zenginleştirilir) yapılır.
Okullarda U düzenine uygun ve ses sistemi olan Kur'an Okuma Odaları oluşturulur. Okuma odası olan okullarda öğrenci ve velilerin desteğiyle okuma odası geliştirilir.
May
Dinî gün ve gecelerde okul içi-dışı günün anlam ve önemini belirten programların yapılması sağlanır.
Öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri, itibarı ve temel değerlerini (sevgi, şefkat, merhamet, saygı, heyecan, azim, kararlılık, sabır, sebat, fedakârlık…) ihtiva eden bir kitap okunarak değerlendirilir.
Okul kütüphanesi, ders saati bitiminden 17.00'a kadar öğrencilerimizin kullanımına açık tutulur ve öğrencilerimizin gerekli araştırmaları yapabilmesi için internete erişimleri sağlanır.
Öğrencilerin kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesine yönelik çok yönlü metodlarla (slayt, film, doğaçlama, tiyatrosal canlandırma) çalışmalar yapılır ve takibi sağlanır.